مزیت رقابتی بیت گرند عدم محدودیت میزان مبلغ خرید و فروش (تمام صرافی های ارز دیجیتال محدودیت سقف معاملات 25 میلیون را اعمال می کنند.)

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال در سال 2024

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال در سال 2024

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی نوعی ارز مجازی یا دیجیتال است. آنها توسط سیستم های رمزنگاری ایمن می شوند و می توان از آنها برای انجام تراکنش های آنلاین ایمن بدون هیچ واسطه ای استفاده کرد.

کلمه “کریپتو” به تکنیک های رمزنگاری و چندین الگوریتم رمزگذاری اشاره دارد که به ایمن کردن این رکوردها کمک می کند، مانند توابع هش، رمزگذاری منحنی بیضی و جفت کلید عمومی-خصوصی.

کریپتوکارنسی چیست؟

معیارهای درون زنجیره‌ای چه کمکی به تریدرهای کریپتو می‌کنند؟

ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ یک از مقامات دولتی مرکزی تنظیم نمی شوند، که آنها را از هرگونه مداخله دولتی مصون می کند. بر اساس فناوری بلاک چین، بسیاری از ارزهای دیجیتال شبکه های غیرمتمرکز هستند.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه ای است که در تعداد زیادی از رایانه ها پراکنده شده است. سیستم غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، انتقال پول را سریع‌تر و ارزان‌تر می‌کند. در یک نقطه شکست خرد نمی شود. نوسانات قیمت، استفاده ادعایی در فعالیت‌های مجرمانه که ممکن است ترسیم آن‌ها آسان نباشد و مصرف انرژی بالا برای استخراج سکه‌ها، برخی از چالش‌های کلیدی پذیرش ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند، علاوه بر این که این سکه‌ها هیچ ضمانت یا تایید دولتی ندارند.

رمزارزها به عنوان وسیله ای برای ذخیره یا تبادل ارزش عمل می کنند. همه اینها به یک نوع فناوری دفتر کل عمومی بستگی دارد که “بلاک چین” نامیده می شود. داده ها را ثبت می کند و تراکنش های ارسال شده از طریق شبکه را پیگیری می کند. بلاک چین یک زنجیره مجازی از بلاک ها است که هر کدام شامل مجموعه ای از تراکنش ها و اطلاعات دیگر است. بلوک تغییرناپذیر می شود، یعنی داده های ذخیره شده در داخل بلوک را نمی توان پس از اضافه شدن به زنجیره حذف یا جایگزین کرد.

گره ها شبکه ای از مشارکت کنندگان هستند که توسط آنها ارزهای رمزنگاری شده مدیریت می شوند. در شبکه، گره‌ها نقش‌های متنوعی از ذخیره‌سازی تا اعتبارسنجی داده‌های تراکنش‌ها را انجام می‌دهند. آنها به طور کلی پایگاه داده و اعتبار سنجی ورودی های تراکنش جدید را مدیریت می کنند. بهترین بخش این است که هیچ نقطه شکست واحدی وجود ندارد، به این معنی که اگر یک گره خراب شود، تأثیری بر دفتر کل بلاک چین نخواهد داشت.

مزایای ارزهای دیجیتال چیست؟

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی در بین سرمایه گذاران در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است. با مشارکت فناوری و صنعتی شدن، ارزهای دیجیتال در حال به دست آوردن موقعیت رضایت بخشی نسبت به سایر ارزها، به عنوان مثال، بیت کوین هستند. با استفاده از رمزارز، انتقال پول بدون دخالت بانک ها و سایر موسسات مالی آسان می شود.

بگذارید چند مزیت دیگر آن را ببینیم:

حمایت از تورم

به دلیل تورم، ارزش بسیاری از ارزها کاهش می یابد. بسیاری از مردم ارزهای دیجیتال را به عنوان محافظت در برابر تورم می دانند.
بیت کوین دارای یک سقف سخت برای تعداد کل سکه هایی است که تا به حال ضرب می شوند. به عنوان مثال، از آنجایی که رشد عرضه پول از رشد عرضه بیت کوین پیشی می گیرد، قیمت بیت کوین افزایش می یابد.
بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر از همین مکانیسم برای محدود کردن عرضه استفاده می کنند و همچنین می توانند به عنوان محافظی در برابر تورم عمل کنند. از نظر کمیت، تنها 21 میلیون بیت کوین منتشر شده است که توسط فایل کامپیوتری ASCII مشخص شده است.
بنابراین، به دلیل افزایش تقاضا، ارزش افزایش می یابد که ممکن است با بازار همگام شود و در بلندمدت از تورم جلوگیری کند.

سرعت معاملات

اگر می‌خواهید به عنوان مثال در ایالات متحده، به عزیزان خود پول انتقال دهید، چند راه برای انتقال سریع دارایی‌ها یا وجوه از یک حساب به حساب دیگر وجود دارد.
معاملات ارزهای دیجیتال در چند دقیقه انجام می شود و این برای بسیاری جذاب است. در موسسات مالی ایالات متحده، بیشتر تراکنش‌ها طی سه تا پنج روز تسویه می‌شوند و حواله‌های بانکی حداقل 24 ساعت طول می‌کشد.

معاملات مقرون به صرفه

رمزارزها می توانند به انتقال وجه در سطح جهانی کمک کنند. هزینه تراکنش با کمک ارز دیجیتال می تواند حداقل یا صفر باشد. ناچیز است زیرا نیاز به اشخاص ثالث مانند VISA برای تأیید تراکنش ها را از بین می برد.

تمرکززدایی

ارزهای دیجیتال تصویری از یک مدل کاملاً جدید تمرکززدایی برای پول هستند.
آنها همچنین به مبارزه با انحصار یک ارز و آزاد کردن پول از کنترل کمک می کنند.
هیچ سازمان دولتی نمی تواند ارزش سکه یا جریان را تعیین کند، و این که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال فکر می کنند ارزهای دیجیتال را امن و ایمن می کند.

تنوع

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند سود ایجاد کند. بازار در دهه گذشته به شدت گسترش یافته است.
سابقه محدودی از فعالیت قیمتی بازارهای ارزهای دیجیتال وجود دارد، تا کنون به نظر می رسد که آنها با سایر بازارها مانند سهام یا اوراق قرضه ارتباطی ندارند.
این امر، ارزهای دیجیتال را به منبع خوبی برای تنوع سبد سهام تبدیل می کند. اگر دارایی ها را با همبستگی قیمت کمتر ترکیب کنید، می توانید بازدهی پایدارتری داشته باشید.
به عنوان مثال، اگر مجموعه سهام شما کاهش یابد، دارایی رمزنگاری شما ممکن است بالا رود و بالعکس.
با این حال، کریپتوکارنسی معمولاً بسیار بی ثبات است و در نهایت، اگر تخصیص دارایی شما بر روی ارز دیجیتال سنگین باشد، ممکن است نوسانات سبد شما را افزایش دهد.

قابلیت دسترسی

سرمایه گذاران برای استفاده از ارز دیجیتال فقط به یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند با اتصال به اینترنت نیاز دارند.
هیچ تأیید هویت، بررسی اعتبار یا پس‌زمینه‌ای برای باز کردن کیف پول ارز دیجیتال وجود ندارد.
در مقایسه با موسسات مالی قدیمی بسیار سریعتر و آسانتر است. همچنین به افراد این امکان را می دهد که بدون زحمت تراکنش های اینترنتی انجام دهند یا وجوهی را برای شخصی ارسال کنند.

امن و امان

هیچ کس نمی تواند به وجوه شما دسترسی داشته باشد مگر اینکه به کلید خصوصی کیف پول رمزنگاری شما دسترسی پیدا کند.
در صورت فراموش کردن یا گم کردن کلید خود، نمی توانید وجوه خود را بازیابی کنید. علاوه بر این، تراکنش ها توسط سیستم بلاک چین همراه با شبکه پراکنده کامپیوترهایی که تراکنش ها را تأیید می کنند، ایمن می شوند.

اگر سرمایه گذاران دارایی های رمزنگاری شده را در کیف پول خود نگه دارند، ایمن تر است. تراکنش ها با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی، اثبات کار یا اثبات سهام و سایر اشکال مختلف سیستم های تشویقی تضمین می شوند.

شفاف

با ماهیت غیرمتمرکز زنجیره‌های بلوکی، می‌توان تراکنش‌های انتقال پول را با استفاده از کاوشگر بلاک چین در پلتفرم برای ردیابی نقل و انتقالات زنده مشاهده کرد. این سیستم باز و شفاف مایه آرامش سرمایه گذاران و عاری از فساد است.

خصوصی

هیچ دخالت شخص ثالثی وجود ندارد که به دلیل آن حساب شما دارای سطحی از حریم خصوصی است.
در بلاک چین، سرمایه گذاران یک شناسه و آدرس کیف پول شما دارند، زیرا تراکنش ها مستعار هستند و هیچ چیز شخصی درباره شما نیست.
حتی سکه‌های زیادی وجود دارند که بر حفظ حریم خصوصی تمرکز می‌کنند تا ماهیت رمزارزی حریم خصوصی را تقویت کنند.

مبادلات ارزی بدون زحمت انجام می شود.

سرمایه گذاران می توانند با استفاده از ارزهایی مانند دلار آمریکا، روپیه هند یا یورو اروپا، ارز دیجیتال خریداری کنند.
صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا ارزهای رمزنگاری‌شده را معامله کنند و ارزها را با حداقل هزینه تراکنش در کیف‌های مختلف تبدیل کنند.

معایب ارزهای دیجیتال چیست؟

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است جذاب و سودآور به نظر برسد، اما سرمایه گذاران باید چند جنبه منفی را نیز در نظر بگیرند:

  • ارزهای دیجیتال ادعا می‌کنند که شکلی ناشناس از تراکنش هستند، اما در واقع نام مستعار هستند، به این معنی که یک دنباله دیجیتالی را به جا می‌گذارند که اداره تحقیقات فدرال می‌تواند آن را رمزگشایی کند.
    بنابراین، امکان دخالت مقامات فدرال یا دولتی برای ردیابی تراکنش های مالی افراد عادی وجود دارد.
  • در یک بلاک چین، خطر حمله 51 درصدی وجود دارد، به این معنی که این وضعیت زمانی است که یک ماینر یا گروهی از آنها بیش از 50 درصد از کنترل نرخ هش ماینینگ شبکه را در اختیار دارند.
    در حین کنترل، یک گروه بداخلاق می‌تواند تراکنش تکمیل شده را معکوس کند، تراکنش را متوقف کند، سکه‌ها را دو برابر کند، از اعتبارسنجی تراکنش‌های جدید جلوگیری کند و خیلی چیزهای دیگر.
    با این وجود، این حمله تنها یک خطر برای شبکه های اخیراً هارد فورک شده و بلاک چین های جدید است.
  • اکثر بلاک چین ها بر روی مکانیسم اجماع اثبات کار کار می کنند.
    شرکت‌کنندگان شبکه باید از رایانه‌های قدرتمند ASIC و هش مناسب برای ایجاد بلوک اضافه شده به شبکه استفاده کنند.
    به همین دلیل، مصرف برق بیش از حد وجود دارد و کشورها برای کاهش تاثیر آن بر محیط‌زیست تلاش‌های زیادی می‌کنند.
  • فقدان خط‌مشی‌های کلیدی مرتبط با تراکنش‌ها به‌عنوان یک اشکال عمده ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.
    سیاست عدم بازپرداخت یا لغو را می توان موضع پیش فرض برای تراکنش هایی که به اشتباه در کیف پول های کریپتو انجام می شود در نظر گرفت و هر بورس یا برنامه ارز دیجیتال قوانین خاص خود را دارد.

سوالات کاربران درباره مزایا و معایب ارزهای دیجیتال در سال 2024

بلاک چین یک فرمت دیجیتال یا دفتر کل پراکنده است که انواع داده ها را به صورت الکترونیکی ذخیره می کند.
یک بلاک چین می‌تواند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال، قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز یا مالکیت توکن‌های غیرقابل تعویض را ذخیره کند.

رمزارزهای محبوب بر اساس ارزش بازار عبارتند از: بیت کوین با 322.3 میلیارد دلار، اتریوم با 149.0 میلیارد دلار و تتر (USDT) با 66.2 میلیارد دلار.

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری بدون ریسک نیست. ریسک‌های بازار، ریسک‌های امنیت سایبری و ریسک‌های نظارتی، زیرا ارز دیجیتال توسط هیچ مقام دولتی مرکزی صادر یا تنظیم نمی‌شود.

منبع forbes.com

اشتراک گذاری
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Reddit

فهرست مطالب

همکارشو کسب درآمد کن

با معرفی خریدار و فروشنده به صرافی ارز دیجیتال بیت گرند ، کسب در آمد کن .

کسب درآمد از معرفی صرافی بیت گرند - همکاری در فروش ارز دیجیتال
مشاوره و آموزش

پلنهای مختلف مشاوره و آموزش

  • معاملات ارز دیجیتال
  • تحلیل بازار 
  • آشنایی با بازار
  • رفع اشکالات معاملات
  • اطلاع از زمان خرید و فروش
خرید حجم بالا بدون احراز هویت

مشتریان محترمی که درخواست خرید و فروش ارز دیجیتال با حجم بالا و بدون احراز هویت دارند.

جهت هماهنگی از طریق شماره تماس دفتر مرکزی صرافی بیت گرند  02128423217 و یا شماره موبایل 09353810897 با ما در ارتباط باشند.

آشنایی با ارزهای دیجیتال ، قیمت و نمودار تغییرات

قیمت تتر (USDT) چیست؟

قیمت تتر (USDT) چیست؟

قیمت تتر (USDT) چیست؟ تتر یک ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. این ارز با ارزش سایر ارزهای

آیا باید بیت کوین بخرید در حالی که نزدیک به رسیدن به بالاترین قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری است؟

آیا باید بیت کوین بخرید

در حالی که نزدیک به رسیدن به بالاترین قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری است؟ خرید بیت کوین در حال حاضر، بیت کوین (CRYPTO: BTC) غیرقابل توقف به