مزیت رقابتی بیت گرند عدم محدودیت میزان مبلغ خرید و فروش (تمام صرافی های ارز دیجیتال محدودیت سقف معاملات 25 میلیون را اعمال می کنند.)

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024 : بیت کوین ارز دیجیتال اصلی بود که در ژانویه 2009 راه اندازی شد.
هزاران ارز دیجیتال در بازار تجارت می کنند. اکثر ارزهای دیجیتال دارای ارزش بازار کوچک هستند. در حالی که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال منتظر تحولات بیشتر در حوزه نظارتی هستند، اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ اخیراً از شتاب مثبتی برخوردار بوده اند.

گاوهای کریپتو معتقدند که بازار پرنوسان در مسیر رسیدن به بالاترین رکوردهای جدید است و خوش بینانه است که وضوح نظارتی می تواند در را برای سرمایه گذاران نهادی بیشتری برای پذیرش ارز دیجیتال برای اولین بار باز کند.

حتی با وجود اینکه هزاران ارز دیجیتال دیگر هم اکنون در دسترس هستند، دنیای رمزارز همچنان تحت سلطه بیت کوین و اتریوم است. ارزش بازار اتریوم و بیت کوین بیش از دو سوم بازار کریپتو را تشکیل می دهد.

در اینجا 10 ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار، به استثنای استیبل کوین ها آورده شده است.

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024 : 1. Bitcoin (BTC)

بازده سالیانه: 148%

تقریباً 14 سال پس از ایجاد آن، بیت کوین همچنان محبوب ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال در جهان است. بیت کوین توسط شخص یا گروهی مرموز با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و تأیید تراکنش های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین و سیستم دفتر کل عمومی، نحوه تفکر مردم را در مورد امنیت دیجیتال متحول کرد.

در حالی که تمرکززدایی و شفافیت بیت‌کوین آن را برای سرمایه‌گذاران و کاربران جذاب می‌کند، منتقدان نگرانی‌هایی را در مورد مکانیسم اجماع اثبات کار انرژی‌بر آن مطرح کرده‌اند و به مشکلاتی در مقیاس‌سازی شبکه اشاره کرده‌اند. علاوه بر این، اکنون چندین پروژه کریپتو در مقیاس بزرگ وجود دارد که سرعت تراکنش بالاتری نسبت به بیت کوین دارند و سایر پروژه‌های دارای بلاک چین با طراحی‌های خاص برای بهبود عملکرد بیت‌کوین هستند.

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024 : 2. اتریوم (ETH)

بازده سال به سال: 96%

اتریوم یکی از اولین آلتکوین ها یا جایگزین های بیت کوین بود. اتریوم در جولای 2015 راه اندازی شد و با ارزش ترین رمزارز غیر از بیت کوین است.
بلاک چین اتریوم اولین کسی بود که قراردادهای هوشمند، کدهایی که برنامه های غیرمتمرکز یا dApps را اجرا می کند، معرفی کرد.
بلاک چین اتریوم خانه بیش از 1400 اپلیکیشن و ابزار توسعه دهنده است و اتر ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم است.
در سال 2023، اتریوم انتقال خود را از مکانیزم اجماع اثبات کار به یک سیستم تأیید تراکنش اثبات سهام با انرژی بسیار کمتر انجام داد. اتریوم در حال حاضر یک سرمایه گذاری سبزتر از بیت کوین است، اما عملکرد بلاک چین آن وجه تمایز اصلی آن است.

3. بایننس کوین (BNB)

بازده سال به سال: 87%

BNB ارز دیجیتال صادر شده توسط بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است.
BNB در ابتدا به عنوان یک توکن ابزاری ساخته شده بر روی شبکه اتریوم ایجاد شد که کاربران می توانستند از آن برای دسترسی به هزینه های معاملاتی با تخفیف در صرافی Binance استفاده کنند.
اما این توکن از آن زمان به بلاک چین خود بایننس تبدیل شده است. اکنون می توان از BNB برای طیف گسترده ای از تراکنش ها، برنامه ها و سایر موارد استفاده استفاده کرد.
متأسفانه، پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از صرافی و متهم کردن این شرکت به نقض قوانین اوراق بهادار، سهم بایننس از بازار ایالات متحده در سال 2023 کاهش یافت.

4. سولانا (SOL)

بازده سالانه: 844%

سولانا در مارس 2020 راه اندازی شد. شبکه آن مانند اتریوم از dApps، قراردادهای هوشمند و توکن های غیرقابل تعویض پشتیبانی می کند.
اما سیستم تایید هویت ترکیبی و منحصربفرد سولانا آن را سریع‌تر و ارزان‌تر از اتریوم می‌کند.
متأسفانه، شبکه سولانا از زمان راه‌اندازی خود با قطعی‌هایی مواجه بوده است که اعتبار آن را در دنیای ارزهای دیجیتال تضعیف می‌کند.
شبکه solana در فوریه 2023 برای نزدیک به 20 ساعت از کار افتاد. خوشبختانه برای سرمایه گذاران، قیمت سولانا با حکم دادگاه XRP افزایش زیادی پیدا کرد و افزایش سه رقمی آن در سال 2023 آن را به بهترین ارز دیجیتال در این لیست تبدیل کرد.

5. ریپل (XRP)

بازده سال به سال: 20%

XRP که توسط ریپل ایجاد شده است، یک شبکه پرداخت جهانی است که به عنوان جایگزینی برای انجمن ارتباطات مالی بین بانکی در سراسر جهان طراحی شده است.
سوئیفت سیستم جهانی است که بانک ها و سایر موسسات مالی برای انتقال پول از آن استفاده می کنند. اما Ripple ادعا می‌کند که فناوری آن سریع‌تر، ارزان‌تر و شفاف‌تر از سیستم SWIFT است. XRP یک ارز دیجیتال بومی است که برای شبکه ریپل و بلاک چین XRP Ledger طراحی شده است.
XRP در ماه ژوئیه هنگامی که یک قاضی در ناحیه جنوبی نیویورک حکم داد که رمزارز در شرایط خاصی «لزوماً یک امنیت نیست» تقویت شد و به طور بالقوه آن را خارج از صلاحیت SEC قرار داد.

6. Dogecoin (DOGE)

بازده سال به سال: 158%

دوج کوین در سال 2013 به عنوان تقلیدی از بیت کوین ایجاد شد، اما این ارز دیجیتال به دلیل سادگی، حامیان برجسته و جذابیت آنلاین طلسم شیبا اینو، تبدیل به یک سرمایه گذاری قانونی برای بسیاری از معامله گران رمزنگاری شده است.
ایلان ماسک، سرمایه‌گذار دوج‌کوین و مدیرعامل تسلا، بارها با ذکر یا ارجاع به رمز ارز، نوسانات قیمت سهام دوج‌کوین را برانگیخته است.
گروهی از سرمایه گذاران دوج کوین که ادعا می کنند او به طور غیرقانونی قیمت آن را دستکاری کرده است، از ماسک شکایت می کند.
کارآفرین میلیاردر مارک کوبان نیز از حامیان دوج کوین است و کریپتو را به دلیل پتانسیل آن به عنوان یک وسیله مبادله تحسین کرده است.

7. کاردانو (ADA)

بازده سال به سال: 64%
 
Cardano یک بلاک چین غیرمتمرکز اثبات سهام است که در سپتامبر 2017 راه اندازی شد تا یک سیستم کارآمدتر از بیت کوین، اتریوم یا سایر بلاک چین های اثبات کار موجود در آن زمان باشد.
  کاردانو بلافاصله در میان علاقه مندان به ارزهای دیجیتال اعتبار پیدا کرد زیرا چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، آن را تأسیس کرد.
  مانند اتریوم، کاردانو بر روی عملکرد متمرکز است و قصد دارد پلتفرم انتخابی برای توسعه dApp و قراردادهای هوشمند قابل تأیید باشد.
  ADA ارز دیجیتال اصلی است که در شبکه برای تسهیل تراکنش ها و اجرای dApps استفاده می شود. کاربران Cardano همچنین می توانند از ADA برای شرط بندی برای کمک به تأیید تراکنش های شبکه و کسب توکن های اضافی استفاده کنند.

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024 : 8. آوالانچ (AVAX)

ارز دیجیتال اوالانچ استیکینگ (AVAX (Staking برای درآمد غیرفعال کریپتو در سال 2022

بازده سال به سال: 200%

Avalanche پروتکل دیگری است که نسبتاً اخیراً راه اندازی شده است. شبکه اصلی در سپتامبر 2020 فعال شد.
Avalanche ادعا می کند که از پروژه های دیگر در مسابقه یاد گرفته است تا خود را به عنوان سریع ترین و امن ترین بلاک چین معرفی کند.
مانند چندین بلاک چین دیگر در این لیست، بهمن یک پلت فرم قرارداد هوشمند است که در آن می توان برنامه های غیرمتمرکز (dApps) ایجاد کرد.
چیزی که بهمن را جدا می کند این است که با اتریوم سازگار است. توکن اصلی بلاک چین AVAX است که می تواند برای پرداخت هزینه تراکنش و مدیریت استفاده شود.

9. تون کوین (TON)

10 ارز دیجیتال برتر سال 2024 : تون کوین (TON)

بازده سال به سال: 140%

توکن لایه 1 در سال 2018 توسط توسعه دهندگان شرکت پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام توسعه یافت.
شبکه پشتیبان TON به دلیل قابلیت قرارداد هوشمند، با مزیت سرعت نسبت به اتریوم شناخته شده است.
سرعت بلاک چین برای TON پنج ثانیه سریع است. اما علی‌رغم سرعت توکن، برای اینکه یک ارز دیجیتال در دنیای بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری گسترده به شدت رقابتی باشد، باید توسعه‌دهندگان بیشتری را برای ساخت شبکه خود جذب کند.

10. شیبا اینو (SHIB)

بازده سالانه: 163%

آلت کوین «مم» در آگوست 2020 بر روی بلاک چین اتریوم توسط یک بنیانگذار ناشناس به نام ریوشی راه اندازی شد.
از آنجایی که یک memecoin رقیب بود، در ابتدا به آن “قاتل دوج کوین” لقب داده شد.
از زمان راه‌اندازی، به سرعت به قلمرو 20 ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار ارتقا یافته است. در حالی که SHIB از جهات مختلف شبیه DOGE است، تفاوت های کلیدی نیز وجود دارد.
به عنوان مثال، SHIB بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است که به آن اجازه می دهد قراردادهای هوشمند و dApps را مدیریت کند.
همچنین یک جامعه کامل از پیروان SHIB وجود دارد که به SHIBArmy معروف هستند. این اعضا توسعه پروژه کریپتو را رهبری می کنند.

*قیمت بازار و قیمت‌ها از coinmarketcap.com، جاری تا ساعت 8:07 صبح UTC در تاریخ 1 آوریل 2024.

رمزارز چیست؟

رمزارزها معمولاً غیرمتمرکز و از طریق شبکه های کامپیوتری بزرگ ایمن می شوند.
برخلاف دلار آمریکا و سایر ارزهای فیات که توسط دولت‌های فدرال و بانک‌های مرکزی پشتیبانی می‌شوند، ارزهای دیجیتال به تنهایی و تنها بر اساس کد برنامه‌نویسی خود عمل می‌کنند.
تراکنش ها در یک دفتر کل شفاف با استفاده از فناوری بلاک چین تأیید و ثبت می شوند.

ارزهای دیجیتال اساساً ارزهای دیجیتال خصوصی هستند. سرمایه گذاران و علاقه مندان، ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله ای جایگزین برای تکمیل تراکنش ها، پوشش بالقوه در برابر تورم، ذخیره ارزش در دوره های بی ثباتی اقتصاد کلان و وسیله ای برای دور زدن صنعت مالی سنتی می دانند.
بیت کوین و ارزهای دیجیتال پیشرو به هر کاربر اینترنتی در سراسر جهان این امکان را می دهد تا بدون اتکا به بانک یا واسطه مالی دیگر، تراکنش های مالی را به سرعت و به راحتی انجام دهد.

نحوه خرید ارز دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده در صرافی ها معامله می کنند، درست مانند سهام و صندوق های قابل معامله در بورس.
با این حال، همه کارگزاران اجازه تجارت ارزهای دیجیتال را نمی دهند، به ویژه در کریپتوهای غیر از بیت کوین و اتریوم.
اولین گام در خرید ارز دیجیتال، شناسایی یک کارگزار یا صرافی است که معاملات کریپتو را ارائه می دهد. کارگزاران رمزنگاری محبوب عبارتند از Robinhood و SoFi.
صرافی های پیشرو ارزهای دیجیتال عبارتند از Coinbase و Binance.

هنگامی که یک کارگزار یا صرافی کریپتو پیدا کردید، یک حساب تجاری ایجاد و تأیید کنید. ممکن است از شما خواسته شود که یک کپی از کارت شناسایی عکس دار، صورت حساب بانکی یا سایر مدارک خود را برای تایید هویت خود ارسال کنید.

هنگامی که حساب شما باز است، می توانید پول نقد واریز کنید و ارز دیجیتال مورد علاقه خود را با استفاده از نماد منحصر به فرد سه یا چهار حرفی آن، درست مانند یک سهام، خریداری کنید. برخی از معامله گران همچنین رمزنگاری خود را با استفاده از یک کیف پول دیجیتال برای افزایش امنیت ذخیره می کنند.

سوالات متداول 10 ارز دیجیتال برتر سال 2024

برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار، بیت کوین و اتریوم هستند که مدت هاست به عنوان ارزهای رمزنگاری شده شماره 1 و شماره 2 تثبیت شده اند. پس از آن، مجموعه‌ای از ارزهای رمزنگاری‌شده برای کسب موقعیت تلاش می‌کنند، اگرچه سومین ارز دیجیتال تتر استیبل کوین (USDT) است.

بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال برتر بسیار نوسان بوده اند.
اما آنها همچنین برای سرمایه‌گذارانی که در فراز و نشیب‌های فراوان بازار ارزهای دیجیتال خرید کرده‌اند و حفظ کرده‌اند، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.
با این حال، قدیمی ترین ارز دیجیتال، بیت کوین، تنها از سال 2009 وجود داشته است.
بنابراین مشخص نیست که ارزهای رمزپایه به عنوان سرمایه گذاری در افق زمانی طولانی چقدر خوب عمل خواهند کرد.

اشتراک گذاری
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Reddit

فهرست مطالب

همکارشو کسب درآمد کن

با معرفی خریدار و فروشنده به صرافی ارز دیجیتال بیت گرند ، کسب در آمد کن .

کسب درآمد از معرفی صرافی بیت گرند - همکاری در فروش ارز دیجیتال
مشاوره و آموزش

پلنهای مختلف مشاوره و آموزش

  • معاملات ارز دیجیتال
  • تحلیل بازار 
  • آشنایی با بازار
  • رفع اشکالات معاملات
  • اطلاع از زمان خرید و فروش
خرید حجم بالا بدون احراز هویت

مشتریان محترمی که درخواست خرید و فروش ارز دیجیتال با حجم بالا و بدون احراز هویت دارند.

جهت هماهنگی از طریق شماره تماس دفتر مرکزی صرافی بیت گرند  02128423217 و یا شماره موبایل 09353810897 با ما در ارتباط باشند.

آشنایی با ارزهای دیجیتال ، قیمت و نمودار تغییرات

قیمت تتر (USDT) چیست؟

قیمت تتر (USDT) چیست؟

قیمت تتر (USDT) چیست؟ تتر یک ارز دیجیتال است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. این ارز با ارزش سایر ارزهای

آیا باید بیت کوین بخرید در حالی که نزدیک به رسیدن به بالاترین قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری است؟

آیا باید بیت کوین بخرید

در حالی که نزدیک به رسیدن به بالاترین قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری است؟ خرید بیت کوین در حال حاضر، بیت کوین (CRYPTO: BTC) غیرقابل توقف به